Avtalevilkår

Avtalevilkår for Carlsen Consult

Gjeldende fra 1. mai 2025

1. Om Carlsen Consult

Carlsen Consult (org.nr. 935 425 050) er et enkeltpersonforetak registrert i Norge, med adresse Grobakken 8A, 4028 Stavanger. Vi tilbyr IT-konsulenttjenester inkludert animasjon, logo-design, webutvikling og relatert markedsføring. Tjenestene bestilles etter avtale.

2. Bestilling og aksept

Kundens bestilling godkjennes når skriftlig tilbud (pris, tidsramme, omfang) er akseptert via e-post eller signert avtale.

Avtalen er bindende for begge parter ved aksept.

3. Pris og betaling

Prisen følger det avtalte tilbudet. Eventuelle ekstra oppgaver faktureres separat etter avtale.

Faktura sendes ved projektstart eller etter avtalt milepæl. Betalingsfrist: 14 dager fra fakturadato.

Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter etter norsk inkassolov (§ 2-4 og § 3-3).

4. Levering og samarbeid

Vi leverer tjenester i henhold til avtalt plan. Kundens samarbeid (f.eks. tilgang til data, godkjenninger) er avgjørende for tidsrammen.

Forsinkelser grunnet kundens manglende medvirkning kan føre til justering av pris/tid.

5. Endringer i prosjektet

Endringer i omfang eller pris må godkjennes skriftlig av begge parter.

6. Eierskap og lisens

Retten til leverte resultater (f.eks. design, kode) overføres til kunden først ved full betaling. Inntil da tilhører de Carlsen Consult.

Kunden får eksklusiv lisens til å bruke materialet til avtalt formål etter full betaling.

7. Ansvarsfraskrivelse

Ingen ansvar for følgeskader:
Carlsen Consult fraskriver seg alle former for indirekte tap, inkludert tapt fortjeneste, datafangst, forstyrrelser i drift eller skade på kundens merkevare.

Maksimalt ansvar begrenset til kontraktsverdien:
Carlsen Consults totale ansvar overstiger aldri det beløpet kunden faktisk har betalt for den aktuelle tjenesten.

Ingen rett til heving eller erstatning:
Kunden har ikke rett til å heve avtalen, kreve refusjon av hele beløpet, eller påberope seg erstatning utover direkte dokumenterte kostnader knyttet til feilen.

8. Avbestilling

Kunden kan avbryte prosjektet skriftlig. Ved avbestilling betales allerede utført arbeid + eventuelle kostnader påløpt før avbrytelse.

9. Personvern

Vi behandler personopplysninger i henhold til GDPR og norsk lov. Kundens data brukes kun til å utføre tjenesten.

10. Tvisteløsning

Eventuelle tvister løses først gjennom dialog. Unntaksvis kan saker bringes for norske domstoler.

11. Generelt

Avtalen reguleres av norsk lov.

Force majeure (f.eks. naturkatastrofer) fritar begge parter fra ansvar inntil situasjonen er løst.

Kun skriftlige endringer er gyldige.